פוגשים אותו בכל מסעדה, הוא נוכח בכל ארוחה ומוסיף לא מעט טעם. אנו מדברים על שמן זית כמובן.

מחקרים הראו שבני האדם החלו להפיק שמן מהזית כבר לפני אלפי שנים. כמו כן השתמשו בו בתור תרופה והוא אפילו הפך לסמל השלום. כאשר אנו צורכים את שמן הזית באיכותו המרבית, אנו מקבלים תרומה משמעותית לבריאות שלנו.

מהם היתרונות הבריאותיים של שמן הזית?

תורם לירידה במשקל
השומנים הבריאים אשר נמצאים בשמן זית, גורמים לירידה ברמת האינסולין בגוף. עודף אינסולין הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לעלייה במשקל. אז כאשר אתם צורכים שומנים בריאים אתם מסייעים לעצמכם להפחית את התיאבון ולמנוע אכילה מופרזת.

שמן זית מוריד את ההסתברות למחלות לב
מחקרים הוכיחו שצריכה מתונה של שמן זית הצליחה להוריד את ההסתברות לשבץ לב ומחלות לב. שמן הזית בעצם מוריד את רמת הכולסטרול הרע ומאזן את רמת הכולסטרול הכללית.

הפחתת דלקות
שמן זית מכיל בתוכו נוגדי חמצון. זוהי הסיבה העיקרית לכך שהוא מסייע במניעת דלקות. אנשים אשר סובלים מדלקות כרוניות ומחלות נלוות כגון: מחלת קרוהן, סוכרת, דלקת פרקים. בהחלט יכולים לשפר את מצבם באמצעות צריכת שמן זית איכותי. כמו כן יש בו סגולות רבות בכל הנוגע לפצעי אקנה ומחלות עור שונות. בנוסף, הוא מוריד את לחץ הדם ומקטין את ההסתברות לסרטן. בזכות תכונותיו האנטי דלקתיות אפשר לראות שהוא כבר מסייע באיזון הורמונלי של הגוף. תכונה זו בהחלט יכולה לסייע לאנשים הסובלים מדיכאון ובעיות נפשיות.

שיפור בריאות המוח
שמן הזית מכיל כמויות גדולות של חומצות שומן, אלו הן בדיוק אותן החומצות שאותן המוח שלנו צריך.
חומצות אלו יסייעו לנו לשמור על החדות ויתרמו למצב הרוח שלנו.

מסייע לעור
הוא מסייע לנו לשמור על גמישות העור, כמו כן אפשר לראות שהוא מחזק את רקמות העור. כמו כן יש בו סגולות רבות בכל הנוגע לפצעי אקנה ומחלות עור שונות.

מסייע בספיגת הסידן
בריחת סידן היא בעיה נפוצה בגיל השלישי. לכן רצוי לאזן את בריחת הסידן באמצעות עזרה בספיגת הסידן. כמו כן הוא מסייע בשיפור הזיכרון ומניעת הידרדרות קוגניטיבית גם לאחר שהיא החלה.

מהי הצריכה היומית המומלצת?

לסיכום, צריכה יומית של שמן זית במינון המתאים הינה חיונית ובעלת יתרונות בריאותיים רבים. שילוב של שתי כפות שמן זית איכותי כחלק מתפריט יומי מאוזן, ובשילוב עם פעילות גופנית מומלצת, יעשו פלאים לגופכם: יסייעו בירידה במשקל, ישפרו את מראה ובריאות העור ויחזקו את תפקודי המוח.